srijeda, 22. studenoga 2017.

Rekapitulacija poslovanja 2017 :(

Evo je došlo vrijeme da rekapituliram svoje poslovanje i odredim smjernice što i kako dalje sa mojom honorarnom djelatnosti. Naime u jednom trenutku sam imao 6 aktivnih web stranica i još jednu u izradi, no trenutno je to spalo na 3 stranice i ovaj blog te nekoliko facebook profila.

U čemu je problem? Jednostavno moje je mišljenje da je tržište Hercegovine premalo. Mnogi koji su pokušali raditi web stranice kao firme nisu opstali. Ja sam u startu pošao sa postavkama honorarne djelatnosti, no kad tad nekome zatreba fiskalni račun, neko nije zadovoljan sa mnom, neko ne bi stranicu nikako jer smatra da mu nije potrebna.
Ipak ja ne odustajem. Prošlo je vrijeme kada je svako trebao internet stranicu. Od izrade internet stranice se došlo do izrade web stranica, zatim je bio aktivan web dizajn. Trenutno se radi o web development-u. Sve su to različiti nazivi za isti proizvod koji je sve teže prodati.
I facebook je kao društvena mreža i naizgled besplatno rješenje web prisutnosti sigurno uzeo veliki dio tržišta. Male firme i obrti hoće fiskalni račun i odbitke od poreza, velike firme imaju svoje informatičare, pa za koga onda raditi?
Možda bi trebalo raditi za sebe, samo šta? Imam nekoliko ideja, no pričekati ću još malo sa sprovođenjem.
U zadnjih nekoliko godina sam ovladao sa raznim CMS sustavima. Sa Joomlom sam na ti, ni Wordpress nije nepoznanica. Isprobao sam i još neke CMS-ove, većinom specijalizirane za web trgovine.
Ipak za mene je joomla ultimativni alat koji se prilagođava većini potencijalno potrebnih rješenja.
Ovladao sam i mogućnostima facebooka, no posebno sam ponosan na optimizaciju za tražilice SEO.
Web Studio Ero sam sa ne prevelikom sredstvima pozicionirao na prve dvije stranice google-a za najtraženije pojmove vežane za izradu web stranica.
Stekao sam i iskustvo sa google i facebook reklamnim kampanjama. Možda običnim korisnicima interneta sve izgleda besplatno, no i google i facebook žive od reklama. Biti dio toga i imati aktivna iskustva je veliki plus u poslu.
Malo se informiram i po oglasima u Americi i Njemačkoj. Cijena pada.Prije 3 ili 4 god cijena izrade CMS stranice je bila 350-400$. Sada je to 199$ :) .Dolazi do ozbiljnog zasićenja tržišta. Padaju i cijene hostinga.I ja sam smanjio cijene.
E, da, sad kad pišem ovaj tekst više ništa nije tako loše. Naprotiv, malo restrukturiranja i reklame neće škoditi. Pozdrav!

Nema komentara:

Objavi komentar